vrijdag 26 juni 2009

Wie schrijft die blijft...





...hoorde ik vroeger toen ik meeging op inkooptripjes... voor welke kant van de tafel dat nou precies belangrijk was ben ik nog niet achter, maar het soort schrijven dat dan gebezigd (mooi woord van west-vlaamse oorsprong) werd had meestal te maken met zoveel mogelijk regels en zo groot mogelijke aantallen, want zonder kon je toch niet?

Het soort schrijven wat ik nu ontvangen heb van een vriend van de show heeft meer te maken met hoe je zo kort mogelijk blijft, tenminste in de plaats waar ze je meestal uit moeten halen of voor willen behoeden... In ieder geval gunt het boek mij enig inzicht hierin.
Moest ik het ooit nodig hebben staat de welwillende mede auteur tot mijn dienst, iets wat ik ten zeerste waardeer daar zijn verbale en literaire capaciteiten mij waarschijnlijk onmiddelijk de zon weer doen zien schijnen.

Mijn dank dus nogmaals, de naam van de auteur is bij mij bekend, maar ik stel zijn of haar privacy op prijs zonder tegenbericht... Dan maak ik ook graag zijn of haar naam openbaar.