donderdag 29 oktober 2009

Tussendoor

De media noemen het een mooie nazomerdag, 15 graden en de laatste niet afgebroken terrasplaatsen zijn bezet... Het zal wel mooi weer zijn, maar om nu van nazomer te spreken gaat me wat te ver, de herfst is al meer dan een maand bezig en heeft zijn nattigheid al laten voelen en ook de eerste nachtvorst is al gepasseerd. De laatste leveringen voor de herfst / najaar zijn achter de rug en de uitgezette lijn voor dit seizoen blijkt succesvol. Ik hoop de lijn verder te mogen zetten en na 10 jaar zelfstandigheid heb ik de draai gevonden vermoed ik, met een collectie die beter in balans zal zijn dan ooit!  Als liefhebber wil je tot het uiterste gaan en zoveel mogelijk je verdiepen in je vak. Je wilt er alles uithalen wat er in zit en zolang je eigenaar van je winkel bent dien je dat uit eigen zak te bekostigen en wordt je dus door schade en schande wijs. Laatst zei ik tegen iemand dat het me geen barst kon schelen of er nou veel of weinig verdiend wordt en die viel bijna van zijn stok. (Ik had  het natuurlijk ook iets genuanceerder moeten zeggen, excuses, natuurlijk is het leuk meegenomen). Het gaat om lange termijn, gedurende al die jaren die ik al door breng in dit vak heb ik veel verschillende genres in mijn handen gehad en altijd met plezier kijk ik terug op de diversiteit in de collectie. En natuurlijk kijk ik nog meer uit naar de dingen die komen gaan! De komende zomer wordt een verrassend seizoen, nieuwigheden te kust en te keur, juist op een door crisis (?) beetje somber gestemde beurs hebben we afgelopen Pitti en de rest van het inkoopseizoen ontzettend ons best gedaan om een nieuw stijlvol, maar ook gedurfd beeld neer te zetten ... Maar nu ben ik ook aan het schrijven over het geen het niet is; Zomer! Laat dus nog maar lekker vriezen, kan ik lekker weer schaatsen op de Damse vaart, net als afgelopen winter (als er ijs ligt ben ik niet te houden en verlaat ik zonder schuldgevoel het pand). Met wat ouwe bekenden die je op het ijs tegenkomt praten over vroeger, kinderen, ouders, ex'jes, nieuwtjes,  auto's ditjes en datjes, andere volkomen nutteloze weetjes en over toekomstplannen.  Toekomst? Nieuwe labels, nieuwe stijlen gemixed, wijdere broeken, (soms) lossere shirts ( soms) en... daar gaan we weer...  De toekomst ligt nu al in de winkel, we hebben deze winter al een top collectie... Ik ga weer terug in mijn bed, morgen is er weer een dag.

ps: je hoeft dit niet te lezen hoor  ;-), maar het is eens wat anders dan foto's van nieuwigheden. Morgen weer...