vrijdag 5 februari 2010

En nu weer iets stoers: Incotex Red

Het was razend druk op de stand van Incotex afgelopen Pitti, vol onbegrip stonden sommigen naar broeken te kijken die ze niet konden plaatsen... De tafels waar de orders geschreven werden zaten  vol met Italianen die ik ondertussen allemaal ken van gezicht en zij mij ook blijkbaar, want met een begripvol knikje gaven ze aan dat t er weer goed uitzag... Incotex heeft zeer zeker de "stile americano" goed begrepen, hoorde ik toevallig weer van Marco, bij Woolen Mills in Milaan. Hij had er even rond gekeken en me zien zitten schrijven als een sneltrein... "Jij schrijft in je eentje een order waar de Italianen een hele morgen overdoen met zn vieren.  Aldus de vader van de term "Stile Americano"  (zie mijn eerste bericht waarin stilo americano voorkomt, toen nog stilo, wegens grammaticale redenen omgedoopt naar stile)...  Hij vond t wel grappig dat ik met een broek en jasje van woolen mills het incotex hol betrad, tenslotte heeft Incotex ergens de mosterd gehaald.  Maar welke mosterd?  Ze waren gister amper uit het plastic en de eerste vriend van de show die binnenkwam was gelijk gelukkig "zijn ze er ?  Mooi want ik moet voor mijn werk naar het buitenland en daar is het bloedheet, hier die korte broeken!  Mooie witte lavato vintage shirts erop van Finamore en de man had een paar sets bij elkaar..

Genoeg gekletst, beeld! NU!