zondag 22 augustus 2010

Today is the day...

Deze morgen kreeg ik weer een bliksem inspiratie voor de blog, vroeg de deur uit en de studio weer opgebouwd en de camera in zijn statief geklikt... Wat wil ik zelf eigenlijk iedere dag aandoen? Mijn favorieten zijn gekozen voor dit najaar...

De koltrui...vorig jaar herontdekt, de beste dracht voor januari, februari, je bent dan al een eind in de winter en hebt het meeste behoefte aan warmte en comfort, dus voor mij de luxe van een zachte wol... Boglioli heeft een hele mooie vette gewassen wol en de zachtheid van een Brunello Cucinelli exemplaar in een heel warme prune kleur zijn de twee toppers. (links onder: Brunello Cucinelli rechtsboven: Boglioli)

Qua broeken zijn er favorieten, maar de meest gedragen broek was mijn Boglioli, in de meest simpele uitvoering, met enkele details die me later pas deden beseffen "wat" die broek nou eigenlijk "cool" (tsss.. wat een woord) maakt... Let op de dubbel gestiktenaad op het binnenbeen, de verwassen gulp, randjes overal... en de omslag... een wapenfeit waarmee Japan in mijn bereik kwam (hahaha... die heeft de NL pers gemist)

En toen?... Vorig jaar was ik al weg van een jasje in wat grovere shetland-achtige wol... Welnu: De "Wight" van Boglioli is geleverd in een medium blauwe tint, ook voor putje winter uitermate geschikt, ongevoerd, "slimmer"dan ooit te voor en prachtig met dat rood van bovenstaande pull...

Wat nog? de lederwaren natuurlijk... De riem is een aankoop uit Milaan, testcase zullen we maar zeggen, raad maar lekker, later misschien meer hier over, maar de schoenen zijn uit eigen pot, made to order Aldens...



Hier komt de omschrijving voor de "kenners":  Blucher high, cigar cordovan, hooks, split reverse welt, commando outsole, barrie last, plain toe...  anders nog iets? 

Jawel!!!!  Deze broek; Woolen Mills... prachtige soepele visgraat, niet met het blauwe jasje, maar zomaar met een geel colletje van Smedley en een mooi ruitje van Boglioli... tot de volgende keer...



wat heeft hij hier nu weer mee te maken?