zaterdag 14 maart 2009

De Caruso maatstalen zijn er! Drapers Agnelli en Valentino Ricci







De nieuwe box van het Caruso maatwerk is er, Ariston heeft extra zijn best gedaan en er zitten veel nieuwe stalen tussen, prachtige kleuren, ik heb mijn favoriete selectie al gemaakt en u wordt allen van harte uitgenodigd om ze te komen bekijken en te voelen en te wegen, er zal weer wat moois van terecht komen en ik hoop dat de passie gedeeld zal worden!

Nu naast de prachtige wollen stalen een super selectie katoen en linnen en linnen / zijde blends in de typische italiaanse opzet; met oa solaro (een visgraatje met 2 zeer subtiel verschillende kleuren) , uni katoen , streepjes... Hier gaan we veel mee doen deze zomer, een mooi donkerblauw jasje dat net even iets anders is..

Ik ben hier erg gelukkig mee, daar ik deze prachtige selectie stalen heb ontvangen van mijn favoriet, Drapers! En het leuke is; ook "onze" Valentino Ricci gebruikt deze stalen, wat iets zegt over de waarde voor een italiaanse kleermaker van deze stalen... Vorig jaar heeft ie dat doek ook gebruikt voor een jasje waar iedereen razend enthousiast over was en wat ik vandaag ook weer rond mijn knokige lijf hebt hangen...

Nu zijn we terecht gekomen bij het mooiste van het mooiste, Valentino Ricci; moeilijker zal het nooit meer worden, er hangt een waas van mystery rond hem en steeds komen we dichter bij zijn verhaal, alleen als de foto van dit boek licht weer een deeltje van de sluier op, we komen zo dicht bij, we graven en graven, maar de mistige communicatie (hij geeft ons steeds een beetje voeding, maar laat nog lang niet alles los) houdt het zo spannend...




Hij heeft me wel laten weten dat binnenkort een serie blazers voor me klaar is, in een mooie dunne wol, met een signatuur waar je niet langs kan kijken, maar geschikt voor de meer traditioneel ingestelde mens, voorzover je hier nog over kan spreken met dit soort zaken, alsmede een serietje pakken... Het mooie van dit verhaal is eigenlijk dat alles door hemzelf wordt aangepast op aanwijzingen van mij en de klant, zodat er geen "vreemden" tussenkomen en hij zelf dus de controle over ieder pak blijft houden. Diegenen die er al eentje hebben weten hoe dit in zijn werk gaat en zijn razend enthousiast over deze werkwijze...